Reisblog 64 Dansen op de Vulkaan

5 september 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora!

Jullie trouwe lezers hebben nog wat te goed van ons.

Wees niet ongerust, de vertraging van het plaatsen is gekomen doordat we het fantastische, geweldige en wonderschone Nieuw Zeeland achter ons hebben gelaten en zijn zondag uitgevlogen zijn naar onze volgende bestemming namelijk Taipei in Taiwan.

Van 28.08 tot 04.09

Even terug naar vorige week zondag in Auckland, omdat het zo lekker weer was hadden we in het hippe gedeelte van Auckland een drankje gedaan bij een van de vele havens.

Useless fact; "Auckland is the largest Polynesian city in the world and is also known as “the city of sails”. It has more boats per capita than anywhere else in the world"

Zover de zondag, stond al eerder gemeld in het vorige verslag.

Omdat we nog wat tijd over hebben tijdens ons verblijf in NZ hadden besloten voor het weekend om nog een gedeelte van het Noorder Eiland me te pakken anders hadden we bijna anderhalve week in Auckland vertoefd.

De maandag brak voor ons al vroeg aan mede doordat we ons om 07u00 moesten melden bij het hostel omdat we opgehaald zouden worden.

Nadat we opgehaald en vertrokken waren, lieten we tot donderdagavond Auckland achter ons en hadden voor komende dagen een heel ander Nieuw Zeeland voor de boeg.

De maandag begon slecht want na onze eerste koffiebreak kwam het loodrecht naar beneden zetten en dat hield pas in de avond op want op weg naar de Bay of Island hadden we nog een korte stop bij een waterval in de buurt van Whangerei.

Net na de middag arriveerde we in Pahia (Bay of Islands). In de middag hebben niks bijzonders gedaan.

Het geluk lachte ons weer toe voor de dinsdag mede doordat had volledig was opgeklaard! Zeker een mooie bijkomstigheid aangezien we maar in totaal nog 3 dagen regen hebben gehad gedurende onze reis door NZ.

Voor vandaag hadden we een zeer goed gevuld programma voor dag want we maakten voor vandaag een toer over het Noordelijke gedeelte van het Noorder Eiland. Als hoogte punt een bezoek aan de vuurtoren van Cape Reinga, waar Pacific Ocean en Tasman Zee bij elkaar komen en het punt waar Abel Tasman aan land is gekomen in 1642.

Hier arriveerden we pas rond de middag mede doordat er geen snelweg ligt zoals in NL (bijv. A15 of 16). Alles gaat over braamstruikgeitenpad en dan alles nog eens heuveltje op en af.

Bij aankomst gaf dit wel een waanzinnig uitzicht over de twee zeeën en de omringende eilanden (genaamd Drie Koningen). Na het bezoek aan de vuurtoren hebben een lunch gehad op het strand bij een nabij gelegen baai.

Toen vol goede moed naar onze volgende hoogtepunt gegaan want om dit gebied gekenmerkt wordt door zandduinen dus we gingen sandboarden. Alleen hierna was ons geluk op want de touringcar ging kapot waardoor we zo'n goeie 2,5uur extra zijn wezen sandboarden.

Door dit voorval arriveerden we pas heel laat terug in het hostel, we kregen wel onze Fish 'N Chips (by the way; was één van de beste) vergoed alleen het mindere is dat we niet over het strand gereden hebben (90 Mile Beach).
Door dit euvel had de groep wel een refund gekregen omdat we een gedeelte gemist hadden van de toer.

Na deze intensieve dag zijn we uitgeteld in slaap gevallen. Gelukkig hadden we voor de woensdag een rustige dag vergeleken met de dag ervoor want in de ochtend stond namelijk een cruise gepland door de Bay of Island.

Het is een uitgestrekte baai net voor de kust wat wordt gevormd door een eilandengroep. Met als hoogtepunt een doorgang bij "Hole in the Rock" en een korte wandeling op een van de eiland waarbij je een overview hebt op alle eilanden. Mede door het uitstekende weer was het de moeite waard en gedurende onze vaartocht verschenen er ook een aantal dolfijnen in de buurt van de boot.

Na deze heerlijke ochtend hebben de middag doorgebracht in het zonnetje met lezen.

Omdat we voor de donderdag niks hadden gepland, waren we rondgelopen in het dorp en wat snuisterijen gekocht voor de immense verzameling souvenirs.

Net na de lunch zijn we vertrokken vanuit Pahia en nu zijn we direct naar Auckland gereden door een landschap die gekenmerkt wordt door heuvels, bossage en weilanden. In de avond arriveerden we weer in Auckland, dit keer voor de laatste maal.

Nadat we vrijdag ontbeten hadden zijn we naar de andere kant van de stad gegaan per ferry naar Devonport. Een slaperige buitenwijk van Auckland, waar je niet het gevoel krijg dat je in een grote stad bent. Hier hebben we een korte wandeling gemaakt naar de nabij gelegen heuvel waar je een panorama view hebt van de gehele stad en de nabij gelegen eilanden.

Hier hebben we tot halverwege de middag vertoefd en toen zijn we weer
terug gegaan naar CBD wat souveniers gehaald en de avond rustig doorbracht.

De weekend hebben we cultureel doorgebracht op zaterdag een bezoek aan het Auckland Museum en een wandeling terug van het museum naar de CBD.

Op zondag hebben we ons vermaakt door een bezoek te brengen aan de Skytower, een grote versie van een naald. Waarbij je een andere panoramisch beeld hebt van de stad.

Halverwege de middag zijn we dan vertrokken vanuit het centrum naar het internationale vliegveld
om maandagochtend te eindigen in de Taiwanese  hoofdstad Taipei.

Waar we zullen verblijven tot vrijdag en dan zaterdag ochtend te landen op Amsterdam Airport oftewel dit is de een na laatste.

Even terugkomend, Nieuw Zeeland was by far de moeite waard om te bezoeken! Was echt geweldig! Het heeft van alles in de aanbieding. Jullie kunnen NZ hoog op lijstje zetten om te bezoeken.

Bedankt! Ajuu!