Reisblog 7 - Vietnam Tour deel 6

30 januari 2016 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

28.01

Afgelopen donderdag (28.01) was het al vroeg dag voor me omdat er een reis dag gepland stond. Namelijk een vlucht, af Da Nang naar Ho Chi Minh City (Saigon), vluchtnr VJ625.

Onze vlucht stond gepland voor 09h50 (lokale tijd), dat is 03h50 NL tijd. De vlucht duurde een uurtje en stelde niet veel voor, je kan het beter vergelijken zo'n Transavia vakantievlucht, in- en op elkaar. Onze tassen hadden we vrij vlug alleen onze taxi service had niet zo'n haast, sta je met je goeie gedrag in de tropische warmte.

Het ritje vanaf het vliegveld naar onze hotel duurt normaal gesproken zo'n 20min zonder verkeer alleen in deze wereldstad duurde het zo'n 45 á 50min.

Uiteindelijk  gearriveerd bij ons hotel, nadat we daar gearriveerd waren even opgefrist waren hebben we een "oriëntation walk" gedaan. Waarbij de wijk en het centrum hebben bezocht, onze lunch hebben we gedaan bij Pho2000. Het is een restaurant waar Bill Clinton in 2000 had gegeten vandaar deze naam, het is een van de beste kippenpoten op met noodles als toevoeging.

Hierna hadden we onze weg vervolgt door het centrum, het is echt een brommer hel! Het is nog erger als in Bangkok en Hanoi, nog meer getoeter en meer herrie.

In de late middag ben ik met een aantal andere naar de Bixteco Tower geweest, het is een van de hoogste gebouwen van Saigon. Hier hebben een drankje gedaan, genoten van het uitzicht en ondergaande zon (foto's ervan staan op me faciebook).

Daarna heerlijk vroeg gaan slapen want het klimaat is vergelijkbaar met die van Bangkok dus warm, benauwd en zonneschijn.