Reisblog 16 - The Bangkok Experience 2

7 februari 2016 - Bangkok, Thailand

06.02

Nadat we gisteravond met elkaar voor de laatste keer gegeten te hebben en hebben genoten van de zonsondergang.

Heb ik met nog een aantal anderen een biertje gedaan in de bar van ons hotel en daarna heerlijk gaan slapen.

Voor vandaag (zaterdag) staat er niks op het programma. Ik had twee weken geleden al wat van de wereldstad Bangkok mogen zien dus ik koos er voor om vanmorgen relax aan te doen dus uitgeslapen en uitgebreid ontbeten.

Nadat ik dat had volbracht en mijn activiteit bepaald had want er is natuurlijk nog veel meer te doen dan wat ik al gedaan had.

Ben ik samen met een reisgenoot (een Zwitser) naar de Grand Palace gegaan. Eerst hebben we watertaxi genomen en een paar haltes verder zijn we uitgestapt, kosten ons helemaal niks.

Alleen toen we daar arriveerden was onze kleding keuze niet helemaal goed gekozen (in short mag je niet naar binnen) maar je kan daar kleding lenen dus we kregen zo slobbebroek en voor ons bezoek was er nog iets niet goed getimed namelijk het gekozen tijdstip. We arriveerden daar rond het middaguur dus alle toeristen waren losgebroken.

We hadden alsnog kunnen genieten van de aanwezige gebouwen (paleize en tempels) en de diverse musea's.

Aanstaande maandag vieren ze hier in Thailand en in andere gedeelte van Azië, Chinees nieuwjaar en de stad is al overbevolkt maar nu nog meer!

Tegen 14u30 zijn we vertrokken van de grand Palace hebben nog gezamenlijk geluncht, nog wel samen een lunch gedaan en toen daarna afscheid genomen want ieder gaat nu een eigen weg.

Na zo'n goeie 45min ben ik eindelijk weer bij me hotel geëindigd want ik start vanuit hetzelfde hotel als waar ik geëindigd ben met mijn vorige reis.

Nu komt deel 2 van mijn grote reis namelijk reizen af Bangkok naar Singapore. Aan het eins van de middag heb ik mijn nieuwe groep mogen begroeten en het is weer zo'n diverse groep als de vorige alleen nu zijn se Duitstalige in de meerderheid.

Nadat we een introductie hebben gehad, zijn we als groep gezamenlijk gaan eten en hebben elkaar voorgesteld.

Na ons diner zijn we naar Kao San rd. geweest en hebben daar gezamenlijk wat wezen drinken en shoppen. Je kan die straat met niets vergelijken want het is daar verschrikkelijk druk en overvol met bars en stalletjes dus het was weer een latertje ;)

07.02

Voor vandaag hadden we de mogelijkheid om wat te gaan doen alleen ik had dat overgeslagen want ik had sommige dingen gedaan en gezien in de voorgaande keren dus ik had heerlijk gerelaxed.

Na het ontbijt heb ik mijn spullen gepakt en uitgecheckt en had een stevige wandeling gemaakt door Chinatown.

Wat was dat een aparte ervaring! Overvol, druk en chaotisch! Rond de middag nog genoten van een heerlijke lunch.

Daarna terug gegaan naar het hotel want voor vanavond staat er weer een reis op het programma namelijk richting  het zuiden met de nachttrein op naar de stranden, Malaysie en Singapore!

Morgen daar meer over!!!

Geniet van jullie zondag,

1. J.en k . kamstra:
    7 februari 2016
    leuk te lezen ,joost, hier koud, wind,regen kortom bah!
    lijkt ons zeer aangenaam daar. gr. joke