Reisblog 17 Thailand Tour 1

8 februari 2016 - Krabi Noi, Thailand

07.02

Zoals ik al eerder geschreven, had ik vandaag een zeer "relaxte" zondag.

Soort van uitgeslapen, stevig ontbijten (toch gratis, hollander eeey), goed geluncht en een flinke wandel gemaakt door ChinaTown. Nog even mogen genieten van het uitzicht die de stad bied.

In de middag moesten we weer verzamelen in de lobby van ons hotel want er stond weer een reis gepland met de trein namelijk van Bangkok naar Surat Thani oftewel ik ga naar zuidelijk Thailand. Deze reis zal ongeveer zo'n 14uur bij elkaar in beslag nemen want als je gearriveerd zijn dan moeten we zo'n goeie 3u met een "private bus" richting Krabi.

Rond de klok van 17u45 vertrok de trein af Bangkok Central Station naar Surat Thani maar het duurde eventjes voordat we goed en wel vertrokken want de lokale NS is niet zo snel.

Het Nederlandse gezegde; "Al is de reiziger nog zo snel, de NS vertraagd hem wel" is zeker weten van toepassing.

Officieel stond de reis gepland voor 17u00 departure dus dat werd hem niet! Voordat die V8 was aangeslingerd was het een uur of 18u00. Na ongeveer 2u ben je de stad nog niet uit want toen hadden we pas ca. 50km gepasseerd, je passeert allerlei randgemeenten en dorpen.

De treinreis wordt net zo'n avontuur als in Vietnam alleen dit keer deel je geen cabine maar heb je eigen slaapgedeelte (het bed is vergelijkbaar als in een vrachtwagen).

Tegen 05u00 in de ochtend arriveerde de trein in de eerder genoemde plaats en toen was het nog zo'n 3u rijden in een busje naar Krabi.

Rond de klok van 08u30 arriveerden we bij ons hotel (eerder een hostel) en dit keer heb ik wel zeezicht want het is 200m lopen naar het strand.

Nadat we waren ingecheckt en waren opgefrist zijn we met zijn alle naar het strand geweest voor een zo'n 2u want in de middag stond een activiteit gepland!

Namelijk geheel sportief zijn; Kayaken! Dit hebben we de rest van de middag gedaan en onwijs mogen genieten van het uitzicht!

In de avond gaan we gezamenlijk eten!

Morgen weer een nieuw verhaaltje :)

1. Nelleke:
    8 februari 2016
    Joost weer een heerlijk verhaal van je belevenissen! Altijd genieten;)
    Blijf voor schrijven want dan reizen we een beetje met je mee! Xx